Problemy z aktywacją

W przypadku problemów z aktywacją zakupionego u nas oprogramowania, proszę o skorzystanie z Biuro Obsługi Klienta - Kontakt z  pomocą techniczną.

Przed rozpoczęciem rozmowy upewnij się, że masz dostęp do komputera na którym występuje problem i możesz na nim wykonać instrukcje otrzymane od obsługi.

Na tej stronie opisujemy typowe problemy, które mogą dotknąć wszystkich klientów, którzy zakupili systemy w wersji OEM.

Ostatnio zaobserwowaliśmy zwiększoną ilość zapytań, dlaczego po poprawnej instalacji i aktywacji systemu przez internet, po kilku, a czasem kilkunastu dniach użytkowania, nagle pojawia się komunikat o konieczności ponownej aktywacji systemu, często jeszcze towarzyszy mu zmiana tła na czarne i komunikat informujący, że możemy być ofiarami piractwa.

Uprzejmie informujemy, że te problemy nie wynikają z naszej winy, lecz z ciągłego dążenia Microsoft do uszczelnienia systemu aktywacji, celem wyeliminowania nielegalnych kopii systemu, co często odbywa się kosztem legalnych użytkowników.

Wedle przeprowadzonych testów, problem prawdopodobnie występuje z powodu przekroczenia ilości aktywacji, które to potrafią na tym samym komputerze występować wielokrotnie podczas instalacji sterowników zaraz po zainstalowaniu systemu.

Rozwiązaniem pierwszym /niezalecanym/ jest najpierw zainstalowanie całego oprogramowania i sterowników, a dopiero potem aktywacja systemu. Niestety, jeśli system domaga się ponownej aktywacji, to ten sposób już nie zadziała.

Rozwiązaniem drugim /zalecanym/ jest aktywacja telefoniczna, która z obserwacji naszych i naszych Klientów skutecznie rozwiązuje problem na zawsze. Jeśli pojawi się komunikat, o treści podobnej do: "Wpisany klucz produktu Windows [wersja] jest nieprawidłowy na potrzeby aktywacji", wtedy należy wybrać opcję "Użyj automatycznego systemu telefonicznego". Na kolejnym ekranie wybieramy kraj "Polska" i uzyskujemy ekran właściwej aktywacji. Polega ona na podaniu na żądanie lektora cyfr nazwanych identyfikatorem aktywacji, a lektor w odpowiedzi poda nam cyfry które są identyfikatorem potwierdzenia.

W przypadku pytań lektora o rodzaj użytkownika, wybieramy opcję użytkownik domowy/prywatny.

W przypadku pytania o miejsce zakupu, wybieramy opcję sieci sprzedaży detalicznej.

W przypadku pytania o ilość komputerów na których zainstalowany jest system, należy koniecznie wybrać, zgodnie z licencją OEM, opcję JEDEN KOMPUTER (inna opcja przerywa aktywację automatyczną i przełącza do działu technicznego).

Wkrótce dodamy zdjęcia ilustrujące przebieg procesu aktywacji, a jednocześnie zachęcamy do samodzielnego przeprowadzenia aktywacji telefonicznej, gdyż jest ona bardzo prosta, a lektor dokładnie informuje co i w jaki sposób należy podać.

W przypadku problemów z przeprowadzeniem tego procesu prosimy o kontakt. Jeśli komputer jest typu przenośnego to można także dostarczyć go w miejsce zakupu systemu i wykonamy ten proces bezpłatnie w Państwa imieniu.

Opis aktywacji telefonicznej dla większości produktów Microsoft znajduję się również na stronie producenta -> TUTAJ <-