darmowa dostawa i zwrot towaru
Strona główna » Nasz BLOG » Czym się różni Adobe Acrobat Reader od Adobe Reader?

Czym się różni Adobe Acrobat Reader od Adobe Reader?

Autor: Admin Data dodania: 23-06-2025 Wyświetleń: 9

Firma Adobe jest znana nie tylko z produkcji software’u graficznego, ale też programów pozwalających na edytowanie plików PDF. Aplikacja Acrobat jest swego rodzaju standardem, który wykorzystują zarówno użytkownicy domowi, jak i biznesowi. Program występuje w kilku wariantach, przyjrzyjmy się najważniejszym różnicom między nimi.

Czego dowiesz się z tego artykułu:

Programy z serii Adobe Acrobat pozwalają na obsługę plików PDF. Przeczytaj nasz artykuł, w którym wyjaśniamy:

Jakie programy Adobe Acrobat są dostępne?

Obecnie firma Adobe udostępnia kilka różnych wersji programu do pracy z formatem PDF:

  • Adobe Reader (obecnie Adobe Acrobat Reader) to bezpłatny software pozwalający głównie na otwieranie plików PDF,
  • Adobe Acrobat Standard stanowi proste narzędzie do edytowania treści dokumentów, ich konwertowania i podpisywania,
  • Adobe Acrobat Pro jest zaawansowaną aplikacją umożliwiającą m.in. generowanie interaktywnych formularzy, porównywanie dokumentów i wiele innych działań.

Programy Acrobat Pro i Standard w wersji subskrypcyjnej można kupić już wyłącznie z usługami

Document Cloud. To funkcje chmurowe ułatwiające współpracę z plikami PDF zespołom. Możesz też pobrać Adobe Acrobat Reader DC, czyli wersję Reader z funkcjonalnością Document Cloud (jest darmowy, pozwala na przeglądanie i komentowanie plików).

Co potrafi program Acrobat Reader?

Darmowy Acrobat Reader ma dosyć mocno ograniczone funkcje, które sprowadzają się do:

  • przeglądania plików,
  • drukowanie plików PDF,
  • udostępnianie dokumentów,
  • możliwości komentowania dokumentów.

Z narzędzi możesz korzystać na komputerach i urządzeniach przenośnych. Ograniczona funkcjonalność powoduje, że oprogramowanie komputerowe Acrobat Reader znajduje zastosowanie niemal wyłącznie do użytku niekomercyjnego. Jeśli na co dzień pracujesz z różnego rodzaju raportami, prezentacjami, czy opracowaniami badań, będzie to zdecydowanie zbyt mało, aby działać wydajnie.

Poznaj płatne wersje — Acrobat Standard i Acrobat Pro

Kiedy darmowy Adobe Reader to zbyt mało, pora sięgnąć po zaawansowane funkcje dostępne w wariantach Standard i Pro.

Acrobat Standard to kompletne i wszechstronne rozwiązanie do pracy z plikami PDF. Umożliwia tworzenie dokumentów PDF i eksportowanie ich do popularnych formatów programów Word, Excel i Powerpoint. Dodatkowo tekst i obraz mogą być edytowane bezpośrednio w pliku PDF.

Program pozwala też na łatwe wypełnianie formularzy i podpisywanie wysyłanych dokumentów. Dzięki temu zadbasz o sprawny obieg dokumentacji w firmie.

Z poziomu strony głównej dostępne jest otwieranie niedawno używanych dokumentów oraz inne operacje ułatwiające zarządzanie plikami. Program Acrobat Standard może też otworzyć pliki chronione hasłem.

Panel główny programu Adobe Acrobat

Adobe Acrobat Pro dla zaawansowanych użytkowników

Dla firm, które potrzebują pełnej kontroli nad dokumentację PDF, optymalnym rozwiązaniem może okazać się Adobe Acrobat Pro. Znajdziesz w nim wszystkie opcje dostępne w wersji Acrobat Standard, a dodatkowo wiele zaawansowanych rozwiązań.

Nowością jest możliwość porównania ze sobą wybranych fragmentów dwóch wersji plików PDF w celu wykrycia różnic między nimi. Pojawia się też przekształcanie zeskanowanych dokumentów (np. umów) w pliki PDF z wersją wyszukiwania. Program umożliwia weryfikację plików pod kątem zastosowania ułatwień dostępu.

Warto wspomnieć, że programy Acrobat na licencji wieczystej (określane jako Acrobat 2020) będą dostępne do 31 maja 2025 r. Po tym czasie w sprzedaży zostanie utrzymana wyłącznie wersja subskrypcyjna.

Czym jest Adobe Acrobat DC?

Adobe Acrobat DC to wersja programu z usługami chmurowymi Document Cloud. Występuje w wersjach Reader DC, Standard DC oraz Pro DC. Usługi DC wspierają obsługę plików PDF, obsługę podpisów elektronicznych, a także zautomatyzowany obieg dokumentów. Dzięki DC przesyłanie plików i korzystanie z nich jest łatwiejsze.

Na jakich systemach operacyjnych zadziała Adobe Acrobat Pro?

Program Adobe Acrobat w wersji Pro lub Standard wymaga do działania systemu operacyjnego Windows 10 albo Windows 11 od Windows Server 2016 lub do 2025 albo macOS w wersji 10.15 lub nowszej. Dodatkowo potrzebny jest procesor 1,5 GHz lub szybszy, a w przypadku maca procesory Intel albo Apple Silicon M1/M2. Komputer musi być wyposażony minimum 2 GB pamięci RAM i 4,5 GB wolnej pamięci na dysku.

Adobe Acrobat Reader, czy Adobe Acrobat Standard/Pro. Który z nich wybrać?

Różnic między poszczególnymi wersjami programów Adobe Acrobat jest wiele, dlatego przed zakupem trzeba zastanowić się, czego dokładnie oczekujesz.

Jeśli jesteś uczniem lub studentem, który korzysta głównie z przeglądania plików PDF, np. e-booków lub czasopism, wystarczająca może okazać się wersja Reader. Użytkownicy, którzy oczekują możliwości edycji PDF, zbierania podpisów cyfrowych, czy ochrony informacji poufnych, powinni sięgnąć po wersję Standard albo Pro, ewentualnie z usługami DC.

W sklepie Soft360 znajdziesz pełen wybór produktów Adobe Acrobat. Sprawdź naszą ofertę i wybierz rozwiązanie dla siebie.


Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Nasz BLOG
Copyright 2025 - allgoo.pl
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu